آپدیت نود 32

جدیدترین آپدیت جدید نود32 – یوزرنیم و پسورد روزانه نود32 – آخرین آپدیت رایگان نود32 – یوزرنیم و پسورد امروز – دانلود و دریافت کد، کلید، شماره سریال، لایسنس نود 32

آپدیت نود 32

جدیدترین آپدیت جدید نود32 – یوزرنیم و پسورد روزانه نود32 – آخرین آپدیت رایگان نود32 – یوزرنیم و پسورد امروز – دانلود و دریافت کد، کلید، شماره سریال، لایسنس نود 32

جدیدترین آپدیت جدید نود32 – یوزرنیم و پسورد روزانه نود32 – آخرین آپدیت رایگان نود32 – یوزرنیم و پسورد امروز – دانلود و دریافت کد، کلید، شماره سریال، لایسنس نود 32

بایگانی
  • ۰
  • ۰

علائم کیست تخمدان و روشهای درمان کیست تخمدان

کیست تخمدان چیست

کیست تخمدان ، کیسه‌ای با محتوی مایع که درون تخمدان یا روی آن رشد می‌کند. انواع مختلفی از کیست‌های تخمدان وجود دارد. بیشتر کیست‌ها خود به خود یا با مصرف قرص در طی ۶ تا ۸ هفته از بین می‌روند و مشکل چندانی ایجاد نمی‌کنند.
اکثر بانوان کیست تخمدان را حداقل یک بار تجربه می‌کنند، از هر۲۰ زن آمریکایی، ۱ نفر مبتلا به بیماری کیست تخمدان می شود که اغلب باعث ایجاد چاقی، عضلات و استخوان های درشت، رویش مو بر روی صورت و بدن، خصوصیات مردانه، آکنه و عادت ماهیانه نامنظم می شود که عمدتاً بدون درد است، هیچ علائمی ندارد و وجود آن هنگام معاینه لگن مشخص می‌شود. پیش‌آگهی درمان کیست تخمدان بانوان در دوره قبل از یائسگی مناسب است. اکثر کیست‌ها پس از چند ماه از بین می‌رود. با این حال کیست مکرر و عودکننده تخمدان در دوران پیش از یائسگی و در بانوان دچار اختلال‌های هورمونی مشاهده می‌شود.

کیست تخمدان باعث ناباروری، افزایش ابتلا به دیابت ، سکته ها، حملات قلبی و سرطان رحم می شود. یک تحقیق در ایتالیا نشان داد مصرف داروی گلوکوفاژ( متفورمین) و رژیم غذایی که دارای کربوهیدرات های کامل ( مانند غلات کامل و سبوس دار) باشد، این بیماری را درمان می کند.

احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که در طول سال های پس از یائسگی (۵۰ تا ۷۰ سال) در معرض توسعه کیست تخمدان هستند بیشتر است. حتی اگر شما دیگر دوره قاعدگی ماهانه خود را ندارید، باید به طور منظم با دکتر خود برنامه ملاقات داشته باشید.

علل اصلی بوجود آمدن کیست

چاقی، غلظت خون و رطوبت سه علت اساسی به وجود آمدن کیست تخمدان هستند.

خانم‌هایی که کیست تخمدان دارند و دارو مصرف می‌کنند، باید از حرکات ورزشی جهشی و کششی، دوومیدانی، شنا، یوگا و نظیر آن پرهیز کنند. در واقع هر کاری‌که فشار به لگن بیاورد ممنوع است.

کیست تخمدان در بعضی موارد هیچ مشکل جدی ایجاد نمی‌کند. پیچ‌خوردگی تخمدان یکی از عوارض کیست تخمدان است و زمانی بروز می‌یابد که کیست بزرگ باعث پیچ خوردن تخمدان یا حرکت کردن آن از محل اصلی خود شود. در این شرایط خونرسانی به تخمدان قطع می‌شود و اگر عارضه درمان نشود، بافت تخمدان آسیب می‌بیند یا می‌میرد. پاره شدن کیست نادر است، اما اگر رخ دهد با خونریزی داخلی و درد شدید همراه خواهد بود. این عارضه احتمال عفونت را افزایش می‌دهد و اگر برای درمان آن اقدام نشود خطرناک خواهد بود.

کیست تخمدان

انواع کیست تخمدان

کیست فولیکولی

تخمک در سیکل قاعدگی در کیسه‌ای به نام فولیکول رشد می‌کند که داخل تخمدان قرار دارد. این فولیکول یا کیسه در اکثر موارد باز می‌شود و تخمک را آزاد می‌کند. اما اگر فولیکول باز نشود، مایع داخل آن تشکیل کیست می‌دهد.

کیست جسم زرد

کیسه فولیکول پس از آزاد شدن تخمک حل می‌شود و از بین می‌رود، اگر این اتفاق رخ ندهد و منفذ فولیکول بسته شود، مایع اضافی داخل کیسه جمع می‌شود. این انباشت مایع به کیست جسم زرد می‌انجامد.

دیگر گونه‌های کیست تخمدان عبارت است از:

کیست درموئید: توده‌ها یا زائده‌های کیسه مانند روی تخمدان که حاوی مو، چربی و بافت‌های دیگر است.
کیست آدنوم: زائده‌های غیرسرطانی که روی سطح خارجی تخمدان ایجاد می‌شود.
اندومتریوما: بافت‌هایی که به طور طبیعی داخل رحم رشد می‌کند، خارج رحم شکل می‌گیرد و به تخمدان متصل می‌شود. نتیجه نهایی ایجاد کیست است.

کیست تخمدان

علائم کیست تخمدان

علائم کیست تخمدان عبارتند از:

ورم کردن یا نفخ کردن شکم
دفع دردناک
درد لگن قبل از سیکل قاعدگی یا در طول عادت ماهانه
آمیزش دردناک
درد کمر یا ران
حساسیت و دردناک بودن سینه‌ها
حالت تهوع و استفراغ

علائم شدید کیست تخمدان

درد شدید یا تیز لگن
تب
ضعف و سستی یا سرگیجه
تنفس سریع

این علائم نشان دهنده پاره شدن کیست یا پیچ‌خوردن تخمدان است که هر دو مورد باید به سرعت درمان شود تا عوارض جدی بروز نیابد.

درمان کیست تخمدان

کیست تخمدان

راههای درمان کیست تخمدان

راههای درمان کیست تخمدان عبارتند از:

۱- ابتدای صبح یک قاشق چایخوری پودر اسطوخودوس و یک استکان آب جوش را مخلوط و پس از ۵ دقیقه دم کشیدن با عسل ناب مخلوط و میل کنید؛ روغن این گیاه می‌تواند از تشکیل کلونی‌ ژن‌های جهش‌یافته که عامل بروز سرطان هستند، جلوگیری کرده و در نتیجه خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را نیز کاهش دهد.
۲- ابتدای شب یک استکان آب جوش و یک قاشق چایخوری پودر گیاه افتیمون را مخلوط و پس از ۵ دقیقه دم کشیدن با عسل ناب میل کنیداین گیاه با ایجاد خاصیت قلیایی محیط اطراف کیست و تومور موجب تضعیف و نابودی کیست‌ها و تومورهایی که ماهیت سوداوی و بلغمی دارند می‌کند.
۳- بعد از هر وعده غذایی یا همراه با وعده‌های غذایی یک قاشق چایخوری سیاه‌دانه میل شود؛ سیاه‌دانه از معروف‌ترین گیاهانی است که با خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی، نقش بسزایی در زمینه جلوگیری از فعالیت سلولهای سرطانی دارد و طبق تحقیقات دقیق و موشکافانه اساتید طب سنتی اغلب کیست‌ها و تومور‌های سرطانی تا حدود بسیاری به‌طور بنیادین از بین می‌روند.
۴- افزایش مقدار انسولین و هورمون مردانه در این بیماری باعث می شود، تخمدان ها هورمون مردانه ساخته و باعث پیدایش آکنه و موهای ضخیم و تیره رنگ بر روی بدن شود.
گلوکوفاژ ،Actos وAvandia داروهایی هستند که باعث کاهش مقدار انسولین و کاهش هورمون مردانه ( تستوسترون) در خون می شوند.

۵-بعضی کیست‌ها در صورت درمان نشدن باروری را کاهش می‌دهد. کاهش باروری یکی از عوارض سندرم تخمدان پلی کیستیک و کیست آندومتریوما است. متخصص زنان و زایمان کیست را برای تقویت باروری برمی‌دارد یا کوچک می‌کند. کیست‌های فانکشنال، آدنوم و درموئید تاثیری بر باروری ندارند.

ا۶-گر چه برخی متخصصین ترجیح می‌دهند در مواجهه با کیست تخمدان صبر کنند و بیمار را تحت نظر داشته باشند، متخصصین زنان و زایمان جراحی را برای برداشتن و معاینه هر گونه کیست یا توده ایجاد شده در تخمدان پس از یائسگی توصیه می‌کنند، چون احتمال ایجاد شدن کیست سرطانی یا سرطان تخمدان پس از یائسگی افزایش می‌یابد. البته کیست تخمدان احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش نمی‌دهد. برخی متخصصین نیز توصیه می‌کنند کیست‌های با قطر بزرگتر از ۵ سانتی‌متر درآورده شود. چنانچه کیست خودبه خود از بین نرود یا بزرگتر شود، متخصص زنان وزایمان کوچک کردن یا خارج کردن آن را توصیه می‌کند.

  • ۹۶/۱۰/۰۶
  • admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی