آپدیت نود 32

جدیدترین آپدیت جدید نود32 – یوزرنیم و پسورد روزانه نود32 – آخرین آپدیت رایگان نود32 – یوزرنیم و پسورد امروز – دانلود و دریافت کد، کلید، شماره سریال، لایسنس نود 32

آپدیت نود 32

جدیدترین آپدیت جدید نود32 – یوزرنیم و پسورد روزانه نود32 – آخرین آپدیت رایگان نود32 – یوزرنیم و پسورد امروز – دانلود و دریافت کد، کلید، شماره سریال، لایسنس نود 32

جدیدترین آپدیت جدید نود32 – یوزرنیم و پسورد روزانه نود32 – آخرین آپدیت رایگان نود32 – یوزرنیم و پسورد امروز – دانلود و دریافت کد، کلید، شماره سریال، لایسنس نود 32

بایگانی
  • ۰
  • ۰

چه نوع موسیقی هایی در دوران بارداری بیشترین تاثیر را دارد

موسیقی بارداری: زنان در دوران حاملگی بعلت تغییرات فیزییولوژیک و هورمون، معمولا دچار اضطراب و افسردگی با درجات مختلف می شوند که علت آن مقداری مربوط به اثرات هورمونهای جفت، تغییر فرم بدن، نگرانی از آینده خود و فرزندی که قرار است به خانواده اضافه شود همراه با مشکلات اجتماعی و مالی ، حساسیت بیش از حد را برای آنها ایجاد می کند.
از آنجا که استفاده از انواع داروهای آرام بخش بعلت اثرات نا مشخص بر فرزند آینده دچار محدودیتهایی می باشد، استفاده از موسیقی درمانی بعنوان یک راه حل در مطالعات مختلف بررسی شده است.


موسیقی بارداری

نوزاد از چهار ماه قبل از تولد به صداها واکنش نشان می دهد و قادر است به محرکهای اولیه پاسخ دهد مثل ضربان قلب مادر و صدای او ، همچنین موسیقی بارداری که او گوش می دهد.
از سوی متخصصان نظرات مختلفی پیرامون تاثیر موسیقی بارداری بر زنان باردار ارائه شده است. کاهش اضطراب جنینی دوران بارداری، کاهش استرس‌های ناشی از وضع حمل و درد زایمان و کاهش فشار عصبی و افسردگی از جمله مواردی است که پزشکان درباره تاثیر موسیقی بارداری بر زنان باردار عنوان کرده‌اند. این بخش شامل بهترین قطعات موسیقی مناسب برای دوران بارداری و شیردهی است.

نوزادان در هفته شانزدهم در داخل رحم مادر به موسیقی های دوران بارداری واکنش نشان داده و آواز می خوانند و حرکت های او نسبت به موسیقی قابل لمس هستند و می توان فهمید از دوران جنینی انسان به موسیقی عکس العمل نشان می دهد.

جنین انسان پس از گذشت ۲۰ هفته از تشکیل نطفه می تواند صداهای خارج و موسیقی را بشنود. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد آن ها می توانند آنچه را که در محیط رحم مادرشان می شنوند، پس از ۱۲ ماه از تولد به خاطر آورند و در برابر آن واکنش نشان دهند.دکرت الکساندر لامونت در سخنرانی خود دربارۀ روانشناسی موسیقی بارداری در دانشگاه کله، می گوید: همیشه فکر می کردم رحم مادر جای بسیار شلوغ و پرتلاطمی است ولی در حقیقت محیطی بسیار ساکت است. بنابراین کودک باید قادر به شنیدن و احساس کردن صدای اطراف خود در خارج از رحم باشد. البته قابل ذکر است که منظور از شنیدن، واکنش و تأثیری است که صداها و فرکانس بر روی جنین می گذارد.

لازم به ذکر است فرکانس های بم بهتر می توانند در مایع درون رحم به حرکت درآیند و برای جنین قابل شنیدن باشند.

موسیقی بارداری

موسیقی چه تأثیری بر جنین می گذارد؟

در آزمایش های انجام شده روی یک خوانندۀ اپرا به نام کاترین سنگلتن، مشخص شد اپرا، ضربان قلب کودک را تغییر می دهد و این امر زمانی که تنالیته و ریتم موسیقی عوض می شود، کاملاً محسوس است. لذا استفاده از موسیقی های کلاسیک به خصوص موسیقی موتسارت تأثیر بسزایی بر کودک و جنین دارد.یک خواننده پاپ اعتقاد دارد موسیقی را که در زمان بارداری همسرش برای پسرشان اجرا کرده است، ماه ها بعد از فراغت همسر از زایمان، بر فرزندشان تأثیر گذارده است. او می گوید:قبل از آنکه پسرمان متولد شود، بارها از یک موسیقی مشخص استفاده کردم. بعدها زمانی که کودکمان ۴ ماهه شد، هنگامی که گریه می کرد، با گوش دادن و شنیدن این آهنگ لبخند می زد و ساکت می شد.دکتر لامونت عقیده دارد؛ اگر در سه ماه آخر بارداری از یک موسیقی مشخص ترجیحاً کلاسیک برای جنین استفاده شود، او در یک سالگی با شنیدن آن واکنش نشان می دهد و موسیقی را درک می کند.

به عقیدۀ کاترین سنگلتن تأثیر موسیقی در دوران بارداری بر جنین که در رحم مادر خود بارها گوش می دهد حتی بیش از ۱۲ ماه است. او می گوید:زمانی که در ماه پنجم بارداری خود بودم در حال اجرای قطعه موسیقی ای بودم و فرزندم در تمام این مدت این قطعه را می شنیده است. هنگامی که کودکم ۵ سال داشت بار دیگر این قطعه را اجرا کردم و او به مدت ۳ ساعت بدون آنکه کوچک ترین حرکتی از خود نشان دهد یا خسته شود به این اجرا گوش می داد.

موسیقی موتسارت بر رشد فکری و خلاقیت کودکان تاثیر بسیار زیادی دارد. باعث آرامش و تمرکز کودک شده و خلاقیت را در وی شکوفا میکند. این مجموع توسط پروفسور دان کمپل جمع آوری و انتخاب شده است و هم برای مادران باردار در این دوران و هم بعد از تولد در تمام دوران کودکی و نوجوانی توصیه میشود. این موسیقی را برای کودک خود بگذارید و اجازه دهید همراه با شنیدن آن بازی ونقاشی کند و یا به کار مورد علاقه اش بپردازد و شاهد تاثیر شگفت انگیز آن در کودک خود باشید.

کاهش اضطراب جنینی دوران بارداری، کاهش استرس‌های ناشی از وضع حمل و درد زایمان و کاهش فشار عصبی و افسردگی از جمله مواردی است که پزشکان درباره تاثیر موسیقی بر زنان باردار عنوان کرده‌اند.

نکاتی در خصوص انتخاب موسیقی مناسب برای جنین:

گوش و دستگاه شنوایی جنین در هفته بیستم بارداری کامل می شود و در هفته بیست و ششم کاملا به صداها واکنش نشان می دهد.
جنین با شنیدن صدا، حرکت می کند و ضربان قلبش کند یا تند می شود.

۱-آواز خواندن، صحبت کردن و نواختن موسیقی در ده هفته آخر بارداری که ارتباط میان گوش و مغز جنین ایجاد می شود، اهمیت بسیار بالایی دارد.

۲-موسیقی های آرامش بخش انتخاب کنید و از موسیقی های خیلی بلند یا خشن استفاده نکنید.

۳-موسیقی را انتخاب کنید که برای مادر نیز خوشایند است.
برای مثال اگر مادر از موسیقی کلاسیک خوشش نیاید، تاثیر مفیدی برای جنین نیز نخواهد داشت.

۴-علاوه بر موسیقی کلاسیک، می توانید از انواع لالایی های ایرانی استفاده کنید. هم چنین می توانید از انواع موسیقی های آرامش بخش دیگر استفاده کنید.

۵-اصوات ضبط شده از طبیعت، آب و باد نیز برای جنین آرامش بخش می باشند.

۶-از موسیقی هایی استفاده کنید که آهنگ و طنین ساده دارند. موسیقی هایی که تغییرات ناگهانی در ریتم و حجم صدا دارند، مناسب نیستند و باعث حرکت و پرش ناگهانی جنین می شوند.

  • ۹۶/۱۰/۰۵
  • admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی